もこじゃがの洋楽和訳

気に入った洋楽を日本語に翻訳してます。

Moxas - Love Curse 和訳

ラッパーのMoxasの2020年のシングル

有名になるに連れて崩れていってしまった彼女との関係を歌っています

 

 

youtu.be

 

[verse1]
Okay, some times shit don’t work
OK、時々うまくいかないこともある
She know me but I don’t know her
この子は俺のことを知ってるけど俺はこの子のことは知らない
Cocaine in her nose but she don’t blow purp
この子は鼻でコカインを吸うけど麻薬は吸わない
No pain, snort coke so she don’t feel hurt, yeah
コカインを鼻で吸ってるから痛みは感じてない
I rewrote this verse cause we broke up
俺たちは別れたから俺はこのバースを書き直す
Love songs is a curse
ラブソングは呪いさ
I got a lot to gain but I put us first
たくさん得たことはあるけど俺は2人の関係を一番にしてた
You don’t trust me and that shit just hurts, yeah
君は俺を信じてなくて、それがただ辛い

[chorus]
I thought that you really, really love me
君は俺を本当に本当に愛してると思ってた
But it’s alright, yeah, it’s alright now
でも良いんだ、ああ、もう良いんだ
I feel like nobody really loves me
誰も俺のことなんて愛してないように感じる
But I know they do, yeah, it’s alright, yeah
でも愛してくれてるさ、ああ、良いんだよ

[Verse2]
Okay, 1, 2, my fanbase grew
Ok 1,2、俺のファンは増えてきてる
I promised that I never will forget about you
君のことは絶対忘れないと約束した
Told me you would give me all the love back too
俺にもその愛を返してくれるって言ってたよな
But these things change and I’m screaming “Fuck you”
でも物事は変わって、今俺は「クソ喰らえ」って叫んでる
Like 3, 4, I went on tour
3、4って感じで、俺はツアーに出た
Every single show had girls galore
毎回のショーにたくさんの女の子がいた.                                                                               That made trust go right out the door
そのせいで信用はドアから出てった
Yeah, I got money, now I feel so poor
ああ、俺は金を手にしたけど、空虚な気分さ
Sometimes shit don’t work
時々うまくいかないこともある
She heard of me but I don’t know her
彼女は俺の噂を聞いてるけど俺は彼女のことは知らない
Cocaine in her nose cause she love Smokepurpp*
彼女はスモークパープが好きだからコカインを鼻で吸ってる
No way that she know I got a girl back home
彼女が、俺の家に女の子がいたって知ってるわけがない
But I rewrote this verse cause we broke up
でも俺たちは別れたから俺はこのバースを書き直す
Love songs is a curse
ラブソングは呪いさ
I had to tell the girl from the show won’t work
ショーであった女の子は本気じゃないっていう必要があった
You thought that I cheated, but I didn’t even flirt now
君は俺が浮気したって思ってたけど、今でも浮気はしてない

*フロリダのラッパー。

[Chorus]

I thought that you really, really love me

君は俺を本当に本当に愛してると思ってた

But it’s alright, yeah, it’s alright now

でも良いんだ、ああ、もう良いんだ

I feel like nobody really loves me

誰も俺のことなんて愛してないように感じる

But I know they do, yeah, it’s alright, yeah

でも愛してくれてるさ、ああ、良いんだよ

[Outro]
I know it gets so hard
つらくなったってわかってる
I know it breaks your heart
それが君の心を傷つけたってわかってる
I know things get so hard
つらくなったってわかってる