もこじゃがの洋楽和訳

気に入った洋楽を日本語に翻訳してます。

Bryce Vine feat lovelytheband - Miss You a Little 和訳

カリフォルニアのラッパー/シンガーBryce Vineが 同じくカリフォルニアの3ピースバンドのlovelytheband とコラボした一曲。

喧嘩別れしてしまった彼女のことを恋しく思う様子を歌っています。

 

youtu.be

 

[Intro] x2

I miss you a little all of the time

君のことがいつも少しだけ恋しいんだ

I say that I hate you, but you're still on my mind

君のことが嫌いだって言ってるけど、君のことがまだ気になってるんだ

Every time we talk, I say that I'm fine

僕たちが話す時、僕は大丈夫だっていつも言ってるけど

But I miss you a little all of the time (Ayy)

本当は君のことがいつも少しだけ恋しいんだ

 

[Verse 1]

Nowadays we don't talk a lot

最近は僕たちはあまり話してない

Yeah, I know we don't talk a lot

ああ、僕たちはあまりはしてないって分かってるよ

Still remember that heart to heart

まだあの本音の話し合いを覚えてるよ

Where I spilled it all in that parking lot

あの駐車場で僕が本音を全部言ったやつだ

Right outside of that liquor store

あの酒店の目の前で

You pulled the plug and I hit the floor

君は僕から離れていって、僕は気晴らしをしに行った

Even now, I don't hatе you for it

今でもそのせいで君を嫌いになってなんかいない

Hope you know I don't hate you for it

そのせいで君を嫌いになってないって知ってくれてると良いな

 

[Pre-Chorus]

Yeah

And I know your wholе team and that makes you jealous

僕は君の仲間たちをみんな知ってるしだからこそ嫉妬しちゃうんだ

Yeah

You play like I'm the one that can't keep it cool

君は僕が冷静になれない人かのように扱ってる

Uh

Act like it's all fine, but I'm storytellin'

僕は全然平気かのように振る舞ってるけど、ストーリーを語ってるんだ

But for the record, yeah

でもはっきり言っておくと

 

[Chorus]

I miss you a little all of the time

君のことがいつも少しだけ恋しいんだ

I say that I hate you, but you're still on my mind

君のことが嫌いだって言ってるけど、君のことがまだ気になってるんだ

Every time we talk, I say that I'm fine

僕たちが話す時、僕は大丈夫だっていつも言ってるけど

But I miss you a little all of the time (Ayy)

本当は君のことがいつも少しだけ恋しいんだ

 

[Verse 2]

I'm drinkin', I'm smoking

僕は酒を飲んでるし、タバコも吸ってしまってるけど

You coping in different ways

君は様々な方法で対処してる

I see you in places with people you told me was fake

君が僕に言ってたフェイクな奴らといる時に君に会った

You out lyin' to yourself

君は外で自分に嘘をついてるんだ

While I'm home lyin' awake

僕が家で目を開けながら横になってるのに

This went from pleasure to pain

この関係は喜びから痛みに変わっていった

Cupid's been taking a break

キューピッドはお休み中なんだ

 

[Pre-Chorus]

Yeah

And I know your wholе team and that makes you jealous

僕は君の仲間たちをみんな知ってるしだからこそ嫉妬しちゃうんだ

Yeah

You play like I'm the one that can't keep it cool

君は僕が冷静になれない人かのように扱ってる

Uh

Act like it's all fine, but I'm storytellin'

僕は全然平気かのように振る舞ってるけど、ストーリーを語ってるんだ

But for the record, yeah

でもはっきり言っておくと

 

[Chorus]

I miss you a little all of the time

君のことがいつも少しだけ恋しいんだ

I say that I hate you, but you're still on my mind

君のことが嫌いだって言ってるけど、君のことがまだ気になってるんだ

Every time we talk, I say that I'm fine

僕たちが話す時、僕は大丈夫だっていつも言ってるけど

But I miss you a little all of the time (Ayy)

本当は君のことがいつも少しだけ恋しいんだ

 

[Bridge]

You're running off the deep end

君は感情的になって突き進んでる

Always playing pretend

いつも演技してる

Thinkin' we could be friends

僕たちは友達になれるって考えてる風に

You already had that

もう結論は出てるのに

Now I'm off the deep end

今僕は感情的になってる

Sick of playing pretend

演技にうんざりしてる

Wish it never happened

こんなことが起こらなかったら良かったのに

Damn

ちくしょう

 

[Chorus] X2

I miss you a little all of the time

君のことがいつも少しだけ恋しいんだ

I say that I hate you, but you're still on my mind

君のことが嫌いだって言ってるけど、君のことがまだ気になってるんだ

Every time we talk, I say that I'm fine

僕たちが話す時、僕は大丈夫だっていつも言ってるけど

But I miss you a little all of the time (Ayy)

本当は君のことがいつも少しだけ恋しいんだ