もこじゃがの洋楽和訳

気に入った洋楽を日本語に翻訳してます。

Tory Lanez featuring Bryson Tiller - KeeP IN tOUcH 和訳

カナダの出身のラッパー/シンガーのTory Lanez アメリカのケンタッキー州出身のR&BシンガーBryson Tiller 2018年のコラボ曲

2人が有名になるにつれて壊れてしまった彼女との関係をそれぞれ歌っています

 

youtu.be

[verse1:Bryson Tiller]

I took the 95 to get from West Palm

95号線に乗ってウェストパームから出てきた

 

*I-95という高速道路はフロリダのウェストパームビーチを通る高速道路で、Bryson Tiller はこの頃フロリダでアルバムを制作していたと噂されています

 

Think I need a break from everything

思うに全てからの休息が必要なんだ

Yes, I'm stressed way more than usual

そうだ、俺は普通よりかなりストレスが溜まってる

I'm getting' things back in order

俺は物事を本来の状態に戻してる

Getting things back to how they used to be

物事を昔のように戻してる

Back to when the scrutiny had no effect on you and me

俺と君に世間の目が何もなかった頃

I miss driving with you in the passenger (Driving, yeah)

君を助手席に乗せてドライブしてたのが恋しい

Feet up on my dash, we would see the sun lapse

車のダッシュボードに足を置いて、日が暮れるのをよく見たよね

Take you home, you would come see me before class

君を家まで送ってたし、君はよく講義の前に俺に会いに来てたよね

 

*大学生の頃に付き合っていた彼女のことを歌っています

 

Makes more sense for you to crash with me but you never ask, oh why

俺と別れた方が納得がいくのに君は一度もそうしなかったよね、どうしてだ?

Told you there's no need to be shy, oh why I be waiting in the meantime, oh why

恥ずかしがる必要はないって君に言った。ああ、どうして俺はその間待っていたんだ、ああ、どうして

You always got me on stand by

君はいつも俺を待たせてた

When you know I need love

俺が愛を必要としてるって君が知ってた時

I'm missing when we was us

2人が一緒だった頃が恋しい

Miss when I wasn't famous, that's when we could be us

俺が有名じゃなかった頃が恋しい、それが2人が一緒だった頃だ

Kiss right in the street, fuck if anybody sees

通りのど真ん中でキスしてた、誰が見てようが気にせずに

Just friends, I don't think anybody believes

ただの友人関係だった、誰も信じないと思うけど

Hard to keep it PG with a nigga like me, goddamn

俺みたいなやつと安全な関係を築くのは難しいな、クソッ

 

[Chorus: Bryson Tiller]

I fell in love with you, I fell in love, girl

俺は君に恋に落ちた、恋に落ちたんだよ

I miss us

2人の関係が恋しい

Nah, I won't front, got me so sprung

いいや、吹っ切れたふりはしない、君は僕を夢中にさせる

'Cause you, you're one of one (Hey)

だって君は、君は唯一無二の存在だから

It's no rush (Yeah, miss it)

急がなくていいけど(ああ、恋しい)

I'm missing your touch (Your touch)

君の感触が恋しい

I'm missing your touch, oh

君の感触が恋しいんだ

Missing when you kept in touch, oh-woah-oh (Oh, yeah)

君と繋がりがあった頃が恋しいんだ

When you kept in touch

君と繋がりがあった頃が

 

[Verse 2: Tory Lanez]

I took the 401 to get from Yorkdale

401号線に乗ってヨークデールから出てきた

 

*Ontario Highway 401 Tory lanez の出身地であるカナダの都市トロントのヨークデールを通る高速道路です

You're still looking like the baddest thing I done seen

君は今も俺が見てきた中で一番サイコーに見える

Deflated before it started flattening

気力を削がれ始める前から気が抜けてた

Way before the singer-rapper thing started happening

シンガーでありラッパーである俺のキャリアが始まるもっと前には

We were playing checkers, I was just tryna get back to king

俺たちはチェッカーをしてた、俺はただキングに達しようとしてた

 

*チェッカーはボードゲームの一つで相手の陣地に駒がいくとその駒はキングになります。ここではTory lanez 2人の関係がゲームのようなものであったことを示唆していて、さらにトロントにあるキングストリートに行く、という意味も掛けています

 

I miss black tinted windows on your whip looking Amish

君のスポーツカーのアーミッシュみたいな黒いフィルムを貼った窓が恋しい

 

*アーミッシュは農耕や牧畜をして移民当時の生活様式を保持するアメリカのドイツ系宗教集団でアーミッシュ馬車と呼ばれる黒い馬車に乗っています。ここでは黒いフィルムを貼った車の窓がそれに似ていると言っています)

 

I'm just tryna put it down

俺はただやるべきことをやろうとしてるだけさ

You can put it on my tab

君は俺のつけにしておくことができる

I'm putting you on your back

君を仰向けにして

Then putting it in you slow

アソコを君にゆっくりと入れていく

Then putting it in on a track, oh yeah

そして軌道に乗ってくんだ、ああ

And I always tried to fall through

俺はいつもこの関係を終わらせようとしてた

Ain't no Ws and dubbing me when I call you

成功することはなくて、君は呼んでもいつも無視してきた

I'm in first class

俺はファーストクラスにいる

Thinking 'bout how you would get me right

君がどうすれば俺のことを理解してくれたかを考えてる

Damn near made me miss the flight

飛行機を逃しそうだ

Fucking you and get it right, yeah

君とヤッて、関係を正しくする

You gon' bring me to that first time we fucked on the futon

君は初めて布団の中でヤッた時を思い出させる

Back then, I would do anything to get you alone

あの頃に戻れるなら、俺は君を1人にするためなら何でもする

You would know me, all bullshit aside

嘘さえなければ、君は俺のことを知れたはずだ

So hit my line, I miss us

だから俺に連絡してくれ、2人の関係が恋しいんだ

 

[Chorus: Bryson Tiller & Tory lanez]

I fell in love with you, I fell in love, girl

俺は君に恋に落ちた、恋に落ちたんだよ

I miss us

2人の関係が恋しい

Nah, I won't front, got me so sprung

いいや、吹っ切れたふりはしない、君は僕を夢中にさせる

'Cause you, you're one of one (Hey)

だって君は、君は唯一無二の存在だから

It's no rush (Yeah, miss it)

急がなくていいけど(ああ、恋しい)

I'm missing your touch (Your touch)

君の感触が恋しい

I'm missing your touch, oh

君の感触が恋しいんだ

Missing when you kept in touch, oh-woah-oh (Oh, yeah)

君と繋がりがあった頃が恋しいんだ

When you kept in touch

君と繋がりがあった頃が