もこじゃがの洋楽和訳

気に入った洋楽を日本語に翻訳してます。

Ingrid Andress & Sam Hunt - Wishful Drinking

アメリカのカントリーシンガーIngrid Andrees Sam Hunt2021年のコラボ曲。

酒を飲みながら、壊れかけている2人の関係に思いを巡らせている曲です。

 

youtu.be

[Intro: Ingrid Andress]

Maybe I'm just wishful drinking

もしかしたら私はただ希望的飲酒をしてるだけなのかも

(Wishful Thinking = 希望的観測をもじっています)

Give my heart something to sink in

自分の心にしっくりとくる何かを与えようとして

Better make it two

やり直したほうがいいみたい

Nothing I won't do

なんでもやるわ

For another round of me and you

あなたと私のもう一杯目のためなら

 

[Verse 1: Ingrid Andress]

I know it's a shot in the dark

当てずっぽうだってわかってる

Looking for what's left of a spark

残ってる僅かな可能性を探してる

Throwing 'em back like I got nothing to lose

何も失うものなんて無いかのように飲み続ける

It's a slow burn just like you

あなたみたいにゆっくりと燃え上がってくるようなものなの

Everybody says, "Give it time"

みんなは「焦らずに待ちな」って言う

But I'm feeling like I'm stuck on rewind

でも私は同じことの繰り返しのように感じるの

Throwing 'em back like I got nothing to lose

何も失うものなんて無いかのように飲み続ける

It's a slow burn just like you

あなたみたいにゆっくりと燃え上がってくるようなものなの

 

[Pre-Chorus: Ingrid Andress with Sam Hunt]

When I'm a couple in, I get optimistic

何杯か飲んでる時、私は楽観的になるの

Like you and me are realistic

あなたと私が一緒の時は現実的なみたいにね

 

[Chorus: Ingrid Andress]

Maybe I'm just wishful drinking

もしかしたら私はただ希望的飲酒をしてるだけなのかも

Give my heart something to sink in

自分の心にしっくりとくる何かを与えようとして

Better make it two

やり直したほうがいいみたい

Nothing I won't do

なんでもやるわ

For another round of me and you

あなたと私のもう一杯のためなら

I get hopeful whеn I'm tipsy

ほろ酔いの時には希望的になるの

Thinking you might actually miss me

あなたが私のことを本当に恋しく思ってるんじゃ無いかって

It's a hundred proof, nothing I won't do

これは100プルーフよ、なんでもするわ

(プルーフはアルコールの度数を表す単位で、アメリカでは一般的なアルコール度数の2倍の値を表すそうです。)

For another round of mе and you

あなたと私のもう一杯のためなら

I'm wishful drinking

私は希望的飲酒をしてるの

 

 

[Verse 2: Sam Hunt]

With every sip I'm getting closer

一口飲むたびにこう思えてくるんだ

To thinking that we ain't really over

僕たちは本当に終わったわけじゃ無いって

I know it ain't right but, baby, just for tonight

正しくは無いってわかってる、ベイビー、だけど今夜だけは

I don't wanna have no closure

結末をつけたくは無いんだ

 

[Pre-Chorus: Sam Hunt]

When I'm a couple in, I get optimistic

何杯か飲むと、僕は楽観的になるんだ

Like you and me are realistic

僕と君が一緒だと現実的なみたいにね

 

[Chorus: Ingrid Andress & Sam Hunt]

Maybe I'm just wishful drinking

もしかしたら私はただ希望的飲酒をしてるだけなのかも

Give my heart something to sink in

自分の心にしっくりとくる何かを与えようとして

Better make it two

やり直したほうがいいみたい

Nothing I won't do

なんでもやるわ

For another round of me and you

あなたと私のもう一杯のためなら

I get hopeful whеn I'm tipsy

ほろ酔いの時には希望的になるの

Thinking you might actually miss me

あなたが私のことを本当に恋しく思ってるんじゃ無いかって

It's a hundred proof, nothing I won't do

これは100プルーフよ、なんでもするわ

For another round of mе and you

あなたと私のもう一杯のためなら

I'm wishful drinking

私は希望的飲酒をしてるの

 

[Bridge: Ingrid Andress with Sam Hunt]

I'm tracing your footprints through my memories

私の記憶の中であなたの足跡を追ってるの

Trying to find where we went wrong

私たちはどこで間違えたんだろうって

Replacing the space you left with new things

あなたの開けた穴を新しいもので埋めようとしても

Nothing I try lasts long

長続きするものは何もないの

 

[Chorus: Ingrid Andress with Sam Hunt]

Maybe I'm just wishful drinking

もしかしたら私はただ希望的飲酒をしてるだけなのかも

Give my heart something to sink in

自分の心にしっくりとくる何かを与えようとして

Better make it two

やり直したほうがいいみたい

Nothing I won't do

なんでもやるわ

For another round of me and you

あなたと私のもう一杯のためなら

I get hopeful whеn I'm tipsy

ほろ酔いの時には希望的になるの

Thinking you might actually miss me

あなたが私のことを本当に恋しく思ってるんじゃ無いかって

It's a hundred proof, nothing I won't do

これは100プルーフよ、なんでもするわ

For another round of mе and you

あなたと私のもう一杯のためなら

I'm wishful drinking

私は希望的飲酒をしてるの