もこじゃがの洋楽和訳

気に入った洋楽を日本語に翻訳してます。

Quadeca feat SEBii & DC The Don - Dasani 和訳

アメリカのHipHopYouTuberとしても有名なラッパーQuadeca2021年のアルバムFrom Me To You のデラックス版からの一曲。同じくラッパーのSEBiiDC The Don をゲストに迎えていて、相手に不満を持ちながらも一緒にいたいと思う心境をラップしています。

youtu.be

[Chorus: Quadeca]

Kept you a secret

君のことを秘密にしてきた

Drawn in the dark

暗闇に引き摺り込まれる

And I threw it in the freezer

そして俺はそれを冷凍庫にぶち込んで

Save that shit for tomorrow

明日に取っておく

And your love's like all or nothin'

君の愛は0か100かって感じで

Memories foggy with your water, it’s toxic

君の毒水で霧がかった記憶

Shit is Dasani

こいつはダサーニだな

*炭酸水ブランドであるDasaniは実はただの水道水から作られていた、という事実や発がん性のある物質が含まれている、などの疑惑があり批判の対象となっています

 

[Verse 1: Quadeca]

You didn't want me, I didn't want you

君は俺を求めてなかったし、俺も君を求めてなかった

Okay, maybe that's a lie, how the fuck could it not be? Yeah (One, two, three, go)

いや、それは嘘かもしれない。どうしてそうならないんだ?

Last time, I told you I love you and you thought that I was jokin', uh

俺が最後に君に愛してるって伝えた時、君は冗談だと思ってた

I tried to swallow my pride, now I'm fuckin' chokin'

プライドを口に出さず飲み込もうとしたけど、今じゃもう窒息しちまってる

And these words came from the heart (Heart)

これは俺の心からの言葉だ

Where should I start?

どこから始めるべきだろう?

And these tears becoming toxic

涙が毒々しくなってきた

Shit is Dasani

こいつはダサーニだな

 

[Verse 2: SEBii]

I don't wanna give you up, I don't think I had enough

君のことは諦めたくない、まだ十分じゃない

I know that your skin is tough, I know that we had it rough

君が厚かましいって分かってるし、僕らの経験はひどいものだったって分かってる

Oh my, think we're just getting by

なんてこった、僕らはどうにかやっていると思うけど

Oh my, you'll never be satisfied

なんてこった、君は絶対に満足なんてしない

I got my bands on, you know they're on my body

僕は金持ちだ、僕は身なりに金を使ってるだろ?

Designer pants on, you know I got that Prada

デザイナーブランドのズボンを履いてるし、あのプラダだって持ってるだろ

I gotta hang on, you've become my new hobby

少し待たなきゃいけないな、君は僕の新しい趣味になった

I guess we dance on when we know we'll become nada

僕らの関係が無くなると分かる時には2人で踊るだろうな

I don't even know where I wanna go

僕は自分がどこに行きたいかも知らない

I go with the flow, which way the wind blow

僕は風の流れに乗って進んでいく

It can be so cold when you're alone on the road

君が道に一人でいるときはとてもクールだ

Gotta get my coat so I can stay in the snow (Snow)

雪の中にもいられるようにコートを持っていかないと

 

*雪が降るほど「クール」な彼女と一緒にいたいということ

 

[Chorus: Quadeca]

Kept you a secret

君のことを秘密にしてきた

Drawn in the dark

暗闇に引き摺り込まれる

And I threw it in the freezer

そして俺はそれを冷凍庫にぶち込んで

Save that shit for tomorrow

明日に取っておく

And your love's like all or nothin'

君の愛は0か100かって感じで

Memories foggy with your water, it’s toxic

君の毒水で霧がかった記憶

Shit is Dasani

こいつはダサーニだな

 

[Verse 3: DC The Don]

How could I give you everything when you hated anything that I give ya?

君は俺があげたものはなんでも嫌うってのに、どうやって君に俺の全てを渡せるんだよ

When these times hard between us, it's so hard to go feel ya

俺たちの関係が厳しいときは、君のことを理解する気には成りにくいんだ

I don't wanna be the reason you stop believin'

君が信じることを止める理由に俺は成りたく無い

So I'm goin' on a hunt until I found me a real ya (Yeah, yeah, yeah, yeah!)

だから俺は本当の自分を見つけるまで探し回る

Hearts breakin', weak-ass presentation

胸が張り裂けるようだ、ってのはこの気持ちの表現としては弱すぎる

Truly, I got everything I need, yeah

本当に俺は必要なものは全て手に入れた

Uh, but I still want her, I'm callin' bingo

それでも俺はアイツが欲しいんだ、ビンゴってやつだ

I know it's still so much I never got to see, oh, woah

俺が一生見られないものはまだたくさんあると分かってる

(My heart's breakin') I love the sensation

(胸が張り裂けるようだ) この感覚が大好きなんだ

Look at me and tell me what you see, oh, woah (Yeah, yeah)

俺を見つめて何が見えるか教えてくれ

Like miss me, I'm tipsy, I'm finna float around in this day (Yeah)

俺のことが恋しいとかね。俺は少し酔ってて、今日ふらっと現れる予定だ

Miss me that Semi, I got my pole around in this place (Yeah)

俺のことをセミオートの銃ぐらい恋しく思っててくれ、ここには銃を身につけてきてる

 

*一人になることが不安で心細いため銃を頼りにしている?

 

I know how it feels to be alone (Yeah)

一人になる時の感覚は分かってる

I know my fuckin' right from wrong

自分の良し悪しの区別ぐらいはつくさ

So hurry now, it feel like no one's home

だから急ぐんだ、家には誰もいないみたい

And I really hate it when you go

君がいなくなる時が本当に嫌いだ

 

[Chorus: Quadeca]

Kept you a secret

君のことを秘密にしてきた

Drawn in the dark

暗闇に引き摺り込まれる

And I threw it in the freezer

そして俺はそれを冷凍庫にぶち込んで

Save that shit for tomorrow

明日に取っておく

And your love's like all or nothin'

君の愛は0か100かって感じで

Memories foggy with your water, it’s toxic

君の毒水で霧がかった記憶

Shit is Dasani

こいつはダサーニだな